Hur du klarar av frestelser

 

Har du problem med att hålla dig till dieten?

Många lyckas att hålla sig till dieten de har valt i cirka sex veckor. Sedan tröttnar man. För allt det där ”goda” som man inte får äta (i dieten) finns runtomkring och överallt. Till slut orkar man inte hålla emot. Jag brukar jämföra med en alkoholist som jobbar på Systembolaget – hur skulle det gå…?
För att hålla dig till dieten kan du bryta detta med några enkla steg.

Problemet är att du försöker stoppa sista tågvagnen, när du borde bromsa hos han som styr tåget (första vagnen). För det du GÖR går av ren VANA som styrs av hur du KÄNNER som påverkas av dina TANKAR – det är fyra ”vagnar” och du försöker stoppa den sista…

Byt ut din VANA…

Om du vill GÖRA annorlunda så får du ändra din VANA. Det bästa sättet att bli av med en dålig vana, är att byta ut den mot en bättre vana. Det är mycket svårare att släcka ut vanan så att den försvinner, speciellt om du har haft den länge. Så när sockersuget kommer kan du ta en frukt istället. Det är en mycket bättre vana. Eller ta lite bär och lite yoghurt (prova den Ryska yoghurten från Lindahls Mejeri – den är len som grädde), det är också en mycket bättre vana.

Acceptera hur du KÄNNER…

Vi äter för att vi känner oss ensamma, oälskade, tomma eller vad det nu är som du känner. Men det är inte hunger. Det är du som vill fylla en känsla. När suget kommer – känn efter, vad är det du känner? Acceptera att du känner ensamhet eller att du känner dig oälskad. Gå till din partner eller arbetskamrat och be om en kram istället. Då accepterar du din känsla.

Byt ut dina TANKAR…

Nu kommer vi till källan, till anledningen och till varför du inte kan låta bli chokladen (och du kan gå hit på en gång – och hoppa över de andra stegen). Så fort du TÄNKER att ”du INTE FÅR äta…” så vill du äta det ännu mer. Vi vill ha det förbjudna (tjejer vill ofta ha de farliga killarna). Du behöver bli likgiltig – att du kan se en chokladbit och TÄNKA att ”jag bryr mig inte för jag kan äta choklad när jag blir 60 år – nu vill jag hellre vara smal och snygg”. Vi tror att vi måste tycka illa om eller att vi INTE ska vilja ha choklad, men du behöver bara vara ointresserad. Så du TÄNKER helt oberörd att ”just nu vill jag hellre… (vad det nu är DU vill)”. TÄNK rätt..

För att hålla dig till dieten behöver du TÄNKA att ”Just nu vill jag hellre bli smal…”!


Du får Checklistan (pdf) – KOM IGÅNG med VIKTMINSKNING med allt du behöver för att LYCKAS gå ner i vikt.


Med Checklistan får du:
¤ hjälp att lyckas…
¤ hjälp att sätta igång…
¤ hjälp att stå emot frestelser…
¤ hjälp att hålla ut och fortsätta…
¤ hjälp att välja RÄTT diet för DIG…

¤ BONUS; 20 % RABATT på Viktcoachning

x
MedChecklistan – KOM IGÅNG med VIKTMINSKNINGkommer du att lyckas!
(Du får även nyhetsbrevet ”Din Hälsa & Vikt” så länge du vill…)

M v h Christina
Viktcoachen.se