Hur du tar bort sötsug

 

Har du problem med sötsug?

När jag gick ner mina första 15 kg hade jag sötsug i 2-3 dagar, sedan var det borta. Jag trodde knappt att det var sant! Jag har ätit socker hela mitt liv (men jag gick inte upp i vikt förrän jag var 30 år). Mina favoriter var kakor – när mina föräldrar var på kafferep fick de ofta med sig en påse kakor till mig. Den andra akilleshälen var glass. Jag gick och handlade nästan varje dag – för då fick jag en glass. Men nu ser jag socker som ett gift, som är orsaken till övervikt, fetma, diabetes och mycket mer. Jag har bestämt mig för att äta socker på lördagar och på fester (och middagsbjudningar, för efterrätter är heller inte så dumt).

Hur du blir AV med sötsug…

Börja ett nytt liv utan socker och snabba kolhydrater i vardagen (läsk, godis, kaffebröd, snacks, snabbmat…). Du behöver äta en mat som består av LÅNGSAMMA kolhydrater (grönsaker, baljväxter, rotfrukter, frukt, bär…) – slow carb-kost, eller väldigt få kolhydrater – low carb-kost. För när du tar bort de snabba kolhydraterna försvinner även sockersuget, OM du äter dig mätt. Om du räknar kalorier (gårdagens viktminskning) och inte äter dig mätt – kommer du alltid att ha problem med både sötsug och hunger. Men så behöver ingen leva längre. Du kan äta dig mätt och belåten och ägna dig åt annat än mat. Livet t ex… (Medans du går ner i vikt.)

OM du får sötsug…

Om du inte har ätit dig mätt eller om du fortfarande räknar kalorier och faktiskt FÅR sötsug kan du göra så här; mitt eget knep är den underbara blandningen med nötter & torkad frukt. Nötterna gör dig mätt och den torkade frukten ger dig precis så mycket sötma som du behöver. Om jag har ätit soppa till middag (jag gillar soppa) och inte har ätit mig ordentligt mätt (när jag är kreativ hinner jag inte med att äta) så tar jag en näve ur påsen – det är perfekt. Du kan också ta lite bär med en klick grädde eller Rysk yoghurt (17 %). Frukt, bär och honung är naturens sätt att ge oss sötma.

Du slipper sötsug om du äter LÅNGSAMMA kolhydrater & äter dig MÄTT…
OM du FÅR sötsug – ta till frukt (och nötter) och bär (och yoghurt/grädde)…


Du får Checklistan (pdf) – KOM IGÅNG med VIKTMINSKNING med allt du behöver för att LYCKAS gå ner i vikt.


Med Checklistan får du:
¤ hjälp att lyckas…
¤ hjälp att sätta igång…
¤ hjälp att stå emot frestelser…
¤ hjälp att hålla ut och fortsätta…
¤ hjälp att välja RÄTT diet för DIG…

¤ BONUS; 20 % RABATT på Viktcoachning

x
MedChecklistan – KOM IGÅNG med VIKTMINSKNINGkommer du att lyckas!
(Du får även nyhetsbrevet ”Din Hälsa & Vikt” så länge du vill…)

M v h Christina
Viktcoachen.se