Jag avslutar coachningen...

Jag lägger ner coachningen

På grund av min hälsa lägger jag ner all support (coachning) men fortsätter att sälja mina dieter, böcker och e-böcker. I tre år har jag hjälpt kvinnor (30+) att gå ner i vikt. Med mina dieter som är baserade på grönsaker. Självklart ingår även animaliskt protein (från djur). Jag har verkligen uppskattat kontakten med mina kunder och önskar ALLA Lycka till i fortsättningen!

Du kan fortfarande välja bland 4 effektiva dieter (och har du svårt att välja så ring/maila mig – jag hjälper dig). För INGEN diet hjälper alla. Vi är olika och vill gå ner på olika sätt.

Du kan shoppa mina dieter & böcker/e-böcker
Jag har fyra olika dieter - två dieter som är slow carb (med långsamma kolhydrater). Du får äta dig MÄTT på RÄTT mat. Sedan har jag en Paleo-diet (Smal & Fri! med Paleo) som är väldigt lik slow carb, skillnaden är att man inte äter mjölkprodukter (men det finns ersättningsprodukter, t ex mandelmjölk, så du blir inte utan).

Varannandags dieten väljer du om du inte vill ändra på så mycket – då äter du mindre varannan dag och de andra dagarna äter du som vanligt. Den är smidig och lätt att hantera men jag måste förstås berätta att min favoritdiet är Snabb & Enkel Viktminskning – det var den jag gick ner 20 kg med själv.

Min egen viktminskning
Min egen bantning gick relativt snabbt – jag gick ner de första 15 kg på drygt två månader. Sedan vilade jag ett år, eftersom jag inte är frisk, och gick ner 10 kg till året därpå (också på någon månad). Sedan har jag fem kg som jag går upp och ner…

Det beror på att jag fortfarande gillar choklad, glass, kakor mm. Ibland låter jag mig äta socker i några dagar (max en vecka, utom på julen) och då går jag självklart upp. Men jag har blivit bättre på att komma igen – t ex så äter jag mindre dagen efter jag ätit socker. En soppa, sallad eller bara te och en smörgås är rätter man kan ta till för att rädda vikten efter en middagsbjudning eller ett besök på café.

Jag äter mycket mera grönsaker
Nu äter jag mer grönt än jag gjort någonsin i mitt liv (inte ens när jag var vegetarian i några år – jag var ung och dum och tog bort kött men var dålig på vad jag skulle lägga till istället). Jag är övertygad om att det är vägen till hälsa och att må bättre.

I grönsaker finns vitaminer, mineraler, antioxidanter och andra bioaktiva ämnen som det forskas på ordentligt nu. Experterna hittar nya ämnen och nya användningsområden hela tiden. HÄR är skyddet mot sjukdomar som diabetes, hjärt- kärlsjukdomar och cancer. Det är vad jag (och många andra experter) tror.

Om någon ber mig om bara ETT råd
När jag får fågan om råd - som kan förbättra deras hälsa, så säger jag, utan att tveka ät mer grönsaker. Minst halva din portion. Tallriksmodellen är fortfarande aktuell men jag föredrar namnet portionsmodellen – för alla äter inte en hel tallrik, men alla äter en portion.

M v h Christina
Viktspecialisten.se