Ta nya tag - det är vår

 

Ta NYA tag – det är vår!

När Påsken är över är det dags att ta NYA tag. Det är en högtid med mycket smågodis, choklad och god mat. Så snart efter julen kommer denna högtid som sätter käpparna i hjulet, på många som vill gå ner i vikt. Men då är det dags att samla ihop sig och ta NYA tag. Gör så här:

Välj en slow eller low carb-diet!

Eftersom viktminskning handlar om hormoner, och den maten som påverkar hormonerna, så bör du välja en diet som fokuserar på kolhydraterna. Inte på protein eller något annat. De bästa dieterna, enligt mig, är slow carb, t ex mina dieter Våga & Vinn! (med SUPPORT) eller Snabb & Enkel Viktminskning (utan SUPPORT) och low carb (t ex LCHF) som finns under många namn. Det är därför jag säger att den diet som du väljer bör fokusera på kolhydraterna.

Det handlar INTE om kalorier – det handlar om hormoner…

Det har jag skrivit om gång på gång, på min blogg Viktcoachen på allas.se. Men när jag frågar (i en tävling) vad som orsakar viktminskning, svarar alla utom EN att det beror på kalorier och för lite motion. Så jag fortsätter att skriva om denna förändring i kampen om vikten – att vi INTE behöver räkna kalorier längre. Det är så många som har räknat kalorier i åratal, gått ner i vikt och sedan gått upp alltihop, på någon månad.

Du kan äta dig MÄTT om du bara äter RÄTT mat (med långsamma kolhydrater (slow carb) eller lite kolhydrater (low carb). Skillnaden mellan dessa två, handlar om vad man ersätter kolhydraterna med. I slow carb ersätter man dem med BÄTTRE och långsamma kolhydrater och i low carb ersätter man dem med fett.

Börja IDAG eller på ett datum inom två veckor…

Det bästa, efter en utsvävning som Påskhelgen kan vara, är att börja på en gång (själv börjar jag IDAG att prova en NY enkel diet som jag tror ska vara bra). Eller att bestämma sig för ett datum som ligger inom två veckors tid. När du börjar IDAG så är det tvärslut på utsvävningarna och godiset som är över, efter Påsken får familjen äta upp. Om du bestämmer dig för ett datum kan du fortsätta att gå upp 1-3 kilo till, innan du tar NYA tag. Låt inte det hända.

Sluta att äta överblivet godis och ta NYA tag IDAG – då slipper du lägga på dig fler kilon…


Du får Checklistan (pdf) – KOM IGÅNG med VIKTMINSKNING med allt du behöver för att LYCKAS gå ner i vikt.


Med Checklistan får du:
¤ hjälp att lyckas…
¤ hjälp att sätta igång…
¤ hjälp att stå emot frestelser…
¤ hjälp att hålla ut och fortsätta…
¤ hjälp att välja RÄTT diet för DIG…

¤ BONUS; 20 % RABATT på Viktcoachning

x
MedChecklistan – KOM IGÅNG med VIKTMINSKNINGkommer du att lyckas!
(Du får även nyhetsbrevet ”Din Hälsa & Vikt” så länge du vill…)

M v h Christina
Viktcoachen.se