Tänk hälsa istället för vikt

 
 
 

Minska ner eller "dra ner på"…?

Socker och snabba kolhydrater är lika svåra att ”dra ner på” som att röka mindre. Så länge du röker så håller du behovet uppe. På samma sätt är det med socker – så länge du äter lite, så vill du ha mer…

Byt spår! Du behöver inte kasta alla vanor o börja på ny kula. Men varje gång du ska äta – tänk hälsa. Välj frukt, bär, grönsaker, fräscha sallader (med bacon och avokado är min favorit) och rena livsmedel.

Välj ren mat…

Med ren mat menar jag ägg (en tomatomelett med fräst svamp med grädde), fisk (ugnsbakad lax med wokgrönsaker), kyckling (grillad kyckling med grillade majskolvar) eller en enkel tonfisksallad (tonfisk, blandade grönsaker, oliver, äggklyftor).

Med andra ord – INTE snabbmat, färdigmat, p-mat (pasta, piroger, pizza, pannkakor eller annan mjölmat), helfabrikat, halvfabrikat…

Du kan självklart äta sådan mat (ovan) men om du tänker hälsa kan du ta en morot till eller ett äpple efteråt. Eller gör en krispig vitkålssallad till pizzan, en god coleslaw till burgarna eller en vitkålssallad med lingon till pannkakorna.

Bli av med sötsuget…

Om vi går tillbaka till sockret – det bästa sättet att BLI AV med sötsug är att äta sig MÄTT på REN mat (utan vetemjöl). Det tar bara ett par dagar. ALLA blir överraskade över hur snabbt det går.

Kan jag äta potatis? Japp, OM du äter lika mycket grönsaker eller rotfrukter till. Gör t ex potatisklyftor med rotfrukter eller en potatissallad med små potatisar, rödlök, vitlök, persilja olivolja och balsamvinäger.

Ät dig mätt, välj äkta (se t ex äkta varor), ekologiskt (t ex vindruvor) och mycket frukt & grönt.


Du får Checklistan (pdf) – KOM IGÅNG med VIKTMINSKNING med allt du behöver för att LYCKAS gå ner i vikt.


Med Checklistan får du:
¤ hjälp att lyckas…
¤ hjälp att sätta igång…
¤ hjälp att stå emot frestelser…
¤ hjälp att hålla ut och fortsätta…
¤ hjälp att välja RÄTT diet för DIG…

¤ BONUS; 20 % RABATT på Viktcoachning

x
MedChecklistan – KOM IGÅNG med VIKTMINSKNINGkommer du att lyckas!
(Du får även nyhetsbrevet ”Din Hälsa & Vikt” så länge du vill…)

M v h Christina
Viktcoachen.se