Gå ner i vikt Snabbt, Hälsosamt & Enkelt (SHE). UTAN motion - få en kropp du ÄLSKAR!

(Foto Marcy Kellar, Flickr)

För kvinnor 30+
Gå ner i vikt (Snabbt) med Support, Hälsosam mat och Enkla rutiner (SHE) - det är en passande förkortning eftersom jag bara hjälper kvinnor. Jag kan relatera till min egen viktminskning (jag gick ner 25 kg som jag har behållt i 3 år) och till alla kvinnor jag har hjälpt. 

Nu, efter 30, är det svårare att gå ner i vikt. Viktminskning handlar om HORMONER och nu kommer graviditets-hormoner och klimakterie-hormoner (eller brist på hormoner) in i bilden. Plötsligt fungerar inte din kropp som den brukar. 

Du får allt på mailen 
Du får hem Dieten och Recepten på mailen. Sedan får du support i min Viktsupportgrupp (en privat Facebook-grupp), eller via Mess & Mail och Samtal. Och när du har nått din målvikt, får du min "CHECKLISTA - hur du BEHÅLLER vikten". 

Du kan välja på 3 olika program:
¤ Våga & Vinn! Viktminskning (support i en privat Facebook-grupp)
¤ Bli SMAL med Mess & Mail (support via Mess & Mail och Fb-gruppen)
¤ VIP-coachning (support via Samtal varje vecka, Mess & Mail och Fb-gruppen)
Du kan även köpa mina dieter och gå ner i vikt själv.

Välj Viktcoachning och lyckas!

Du får den SENASTE hjälpen
Jag vidareutbildar mig hela tiden, så att du kan få hjälp med de senaste dieterna. Det är det fina med att vara ett litet företag - jag kan vända på en femöring (om det behövs) och hela tiden erjuda det allra senaste. 


Jag hämtar ny kunskap hela tiden...

Ingen diet  hjälper alla
Därför har jag 3 dieter som du kan välja bland. Men Snabb & Enkel Viktminskning (SEV) är min signaturdiet, den jag rekommenderar till de flesta kvinnor. För jag vet hur bra den fungerar och att den har hjälpt massor av kvinnor (och män), även mig. 

Du kan välja bland 3 dieter:
¤ Snabb & Enkel Viktminskning 
  (Slow carb - med långsamma kolhydrater)
¤ Smal & Fri! med Paleo 
  (Utan socker, gluten & mjölkprodukter)
¤ Varannandags dieten 
  (Små måltider varannan dag)

Välj Viktcoachning och lyckas!

Gå ner Snabbt, Hälsosamt & Enkelt (SHE)
Dieterna är skapade med tre saker i fokus; först Snabb viktminskning - för det finns ingen anledning att du ska hålla på med viktminskning i ett halvår när du kan klara av det på 3 månader. Att man ska gå ner långsamt för att behålla vikten är en myt.

Hälsosam viktminskning  
Det måste vara hälsosamt, eftersom din hälsa är det viktigaste du har. Då kan du dessutom hålla på så länge du behöver (en del behöver gå ner mycket mer än 10 kg) och samtidigt må toppen. 

Enkel viktminskning 
Du behöver skapa enkla rutiner, ha rätt mat enkelt tillkomlig och följa enkla recept, för att orka. Det är sådana råd du får i mina dieter, för jag vill att du ska lyckas! 

Välj Viktcoachning och lyckas!

Tyvärr så måste du inse att du inte kan äta socker flera dagar per vecka och samtidigt minska i vikt:

"Du kan ha ett begränsat liv och äta vad du vill,
 eller äta begränsat och göra vad du vill."

(Marissa Peer)

Ett begränsat liv betyder att man inte vill delta i sociala sammanhang för att man inte har något att sätta på sig, eller för att man känner sig obekväm. Begränsa din mat - INTE ditt liv.

Jag har satt målet högt (att du ska få en kropp som du ÄLSKAR!) för att jag tycker att det är så det ska vara. Ett favoritcitat är:

   "Let the REST of your life -
be the BEST of your life
" (okänd)

Det vill jag förmedla till dig som är 30+. Att satsa på DIG själv och gå ner i vikt, så att du får leva resten av ditt liv med en kropp som du är nöjd med, stolt över och älskar.

Välj Viktcoachning och lyckas!

Gå ner DITT snabbaste 
Med en effektiv diet (en av 3), enkla Recept (som alla kan laga) och enkla rutiner går du ner snabbast möjligt. Hur snabbt det går beror på flera faktorer, t ex hur länge du har varit överviktig, hur många gånger du bantat mm. 

Du får hjälp att:  
    ¤ välja diet
    ¤ ta bort sockersug
    ¤ undvika frestelser
    ¤ behålla motivationen
    ¤ minska stress (& magen)
    ¤ äta dig MÄTT på RÄTT mat

Välj Viktcoachning och lyckas!

Om mig...
Jag är en kristen, positiv och nyfiken tjej (50+) som har arbetat med hälsa & vikt i över 15 år. Men för 5 år sedan bestämde jag mig för att bara jobba med viktminskning. Eftersom jag vet hur det känns att vara överviktig (deppigt) och hur det känns att bli smal (fantastiskt!). För jag har gått ner 20 kg som jag har behållt i 3 år. Och det kan du också göra...

Jag har en neurologisk sjukdom, så jag har svårt att röra på mig. Det är därför jag VET att du kan gå ner 20 kg utan att gå ett steg (för det gjorde jag). Fokusera på det viktiga - maten är 80 procent av din viktminskning. Du kan självklart röra på dig om du VILL, men du måste inte. De andra 20 procenten är motivation, stress, kunskap, motion mm.

Du får Support
Det är svårt att gå ner i vikt själv. Man behöver någon att vara ansvarig inför och få hjälp av när man deppar ihop. Jag kan vara den personen för dig. Och du får alla mina råd och tips som gör att du lyckas! 

Du äter Hälsosam mat
För mig är det viktigt att det är hälsosamt. Jag skulle aldrig förmedla en diet eller metod som inte är bra för dig (och din familj). Hälsan är det viktigaste du har.

Enkla rutiner
Viktminskning går bäst med enkla rutiner och enkla recept, annars är det lätt att lägga av. Livet innehåller så mycket annat. Att gå ner i vikt får inte vara ett problem, det ska vara lösningen på ett problem.

Välj Viktcoachning och lyckas!


Ett gott och hälsosamt litet mål....

Tel. 019-24 75 00
Mob. 0703-10 81 86 

Mail  cl@viktcoachen.se

Behöver du hjälp att välja diet? Maila eller ring mig - jag svarar så fort jag kan.  

Du kan använda friskvårdscheckar

Du kan även betala för din viktminskning eller bok/e-bok med friskvårdspengar - Actiway och Minfriskvård/ePassi. Det är verkligen smidigt!
 

GÅ NER 10 KG på bara 3 månader och få en kropp som du ÄLSKAR!

M v h Christina
Viktcoachen.se

PS. Kika gärna på mina böcker/e-böcker:
Må bättre på jobbet! (inbunden bok)
Din egen hälsocoach på arbetet 
I form för ledarskap (inbunden bok)
Chefens egen hälsobok
CHECKLISTA - hur du BEHÅLLER vikten
15 råd som du kan välja bland för att hålla vikten
Detox-fasta
Fasta i 12-36 timmar (för bättre insulinkänslighet och viktminskning)
Stress
3 eller 45 effektiva & enkla verktyg (för mer lugn och bättre förbränning)
Sömn 
Den är oerhört viktig för din viktminskning (speciellt runt magen)
Enkel vardagsmat
40 enkla recept (och ett kylskåpsblad med förslag på rätter)
Body Weight Exercise 
Träna hela kroppen med bara 5 övningar (och bara kroppen som motstånd)
Hälsosamma frukt- & bärmilkshakes
För hela faliljen (till frukost, mellanmål, efter träning mm)
Må bättre Nu!
Med 7 områden som gör skillnad (för ditt välmående)

Du måste också inse att du